Labrangklooster

22 oktober 2009 - Xiahe, China

Wij zijn vandaag, 22 oktober, om 7.45 uur opgestaan.  Hebben om 8.30 uur ontbeten en zijn om 09.20 uur begonnen aan de rondleiding door het Labrang-klooster. De rondleiding door dit klooster van de Geelkap orde duurde tot ca 12.30 uur en was zeer de moeite waard. De geelkap orde is de orde waartoe ook de Dali Lama behoort.  We hebben ook de oproep tot het gebed mee gemaakt en zijn daarna met Petra, Adri en Therese gaan lunchen in een Nomad restaurant. We hebben de middag gebruikt om de gebedsroute te wandelen langs ruim 1700 gebedsmolens en een Nonnenklooster bezocht.  Ook hier hebben we een rondleiding gekregen die weliswaar niet zo lang duurde, maar toch erg leuk was.

Ook vandaag hebben we weer erg veel geluk gehad met het weer. Het is erg koud met temperaturen op de middag van net boven 0 waren, maar zeker voor de middag was er geen wolkje aan de hemel. Na de middag kwamen er wat schapenwolkjes over drijven, maar dat mocht geen naam hebben. Gelukkig heeft van de groep niemand veel last van de hoogte, ruim 3000 meter, en wij zelf al helemaal niet.

Enkele gegevens over de plaatselijke prijzen:

Fles bier van 600 cc  euro 0,20

Pannenkoek gevuld euro 0,80

Thee (oneindig bijvullen) euro 0,30

Groenten omelet erg groot euro 1,20

Zoals jullie zien komen we aan ons vakantiegeld dik tekort.

Groeten van de twee uit Xiahe.