Temple of heaven

1 november 2009 - Beijing, China

Goede avond lezers,

We hebben vanmorgen heerlijk uitgeslapen tot 07.15 uur. Na enig nadenken hebben we toch maar de wandelschoenen aangetrokken in plaats van de open sandalen, want we zouden vandaag de tempel of heaven gaan bezoeken. Om 08.00 uur waren we beneden voor het ontbijt, om daarna samen met Staf en Marie een taxi te nemen richting het tempelcomplex. Tot onze grote verbazing was het volop aan het sneeuwen. Dit betekende dat we onze kleding wat aan moesten passen; Dikke trui en zware winterjas vanwege de sneeuw en de snijdende wind. We zijn tenslotte toch maar met de taxie richting het tempelcomplex gegaan en hebben hier samen met Staf en Marie nog enkele uren doorgebracht. Het is een erg mooi complex, maar door de kou hebben we het park er omheen toch maar gelaten voor wat het was. Samen met Jan en Mieke zijn we vanaf de noordelijke ingang rustig door de sneeuw terug gewandeld richting het plein van de hemelse vrede. Hier hebben we samen een heerlijk warme beker Starbucks koffie op, waarna zij richting stedelijk museum zijn gegaan en wij de winkelstraat hebben opgezocht om droge sokken voor ons te kopen. Je begrijpt dat het niet alleen bij sokken is gebleven, er zijn nog bij gekomen een windstopper voor mij en wat kleinere souvenirs.  Via het plein van de hemelse vrede en langs de verboden stad zijn we samen terug gewandeld naar het hotel. Hier hebben we de koffers gereed gemaakt voor de terugreis en heeft ons Joan een bad genomen om de kou te verdrijven. Om 18.30 was het verzamelen voor het afscheidsdiner wat uiteraard uit Pekingeend bestond. Na afloop hebben we met 12 man nog een stevige neut gedronken in de hotelbar en zijn wederom  om 24.00 uur naar de kamer gegaan.

Voor de laatste maal de groeten vanuit het land van het midden China.