Abu Dhabi

5 december 2014 - Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten

Costa Neo Riviera, 5 december 2014

Goede avond volgers van ons reisverslag,

Hoewel we het einde van onze cruise beginnen te naderen, hebben we nog een druk programma gehad. Vandaag stond een excursie op het programma met o.a. een high tea en een bezoek aan de witte moskee van Abu Dhabi.

Zowel de high tea als de witte moskee kunnen als hoogtepunt van deze cruise worden beschouwd.

De high tea was zowel letterlijk als figuurlijk een high tea. Het restaurant was op de 74e etage van een van de vele wolkenkrabbers met een fantastisch uitzicht over Abu Dhabi en de hapjes bij de high tea waren overvloedig en werkelijk verrukkelijk.

Bij het bezoek aan de witte moskee waren strikte kledingvoorschriften, waarbij de kleding van ons Joan niet volledig aan deze voorschriften voldeed, zodat voor haar een alternatief gevonden most worden. Ze werd uiteindelijk toegelaten met de pijpen van een korte broek van een van de medereizigers over haar armen en drie shawls om. Het zag er erg komisch uit.

De witte moskee was geweldig om te bezoeken. Echt een plaatje uit duizend en een nacht. Zeker toen de zon ook nog achter de horizon begon te zakken en de moskee in het licht werd gezet.

We hebben ’s-Avonds nog kennis gemaakt met mensen die ook de cruise in maart hadden gedaan. Ze hadden de hele reis al het gevoel dat ze ons Joan kenden. Gezellig met hen zitten kletsen alvorens de avond weer in de voor ons inmiddels traditionele bar af te sluiten.

Groetjes van

Twee cruisers op weg naar Dubai.

1. Wilma:
    9 december 2014
    Halleekes,
    Wij hadden het idee dat je de vorige keer meer gezien en gedaan hebt? Laat niet onverlet dat we wel genoten en gelachen hebben toen we het eenmaal doorhadden,hihi. Ook tof om te lezen dat dan zo'n laatste excursie wel het kersje op de taart is. Behouden vaart en vlucht en tot snel?xxLiefs BenW
  2. Anita:
    13 december 2014
    Leuk blog om te lezen! De witte moskee is inderdaad echt onwerkelijk prachtig!! Ik ben al meerdere keren naar Abu Dhabi geweest maar het blijft echt mijn favoriete vakantie bestemming.