Pingyao - Beijing

29 oktober 2009 - Beijing, China

Goede avond reisgenoten ((via dit weblog)

We hebben vandaag lekker uitgeslapen tot 07.30 uur. Hebben daarna geprobeerd de weblog in het hotel bij te werken, wat uiteindelijk niet lukte. Hierna nog wat door Pingyao gewandeld. Schandalig veel voor enkele souvenirs betaald, heerlijke koffie met appeltaart op en wonderwel in dit café wel mijn weblog bij kunnen werken. Om 13.00 uur zijn we op de bus gestapt richting station van  Taiyuan met onderweg nog een tussenstop bij het familiehuis van Qiau Jia Dayuan, waar de film Raise the red lantern is opgenomen. Een erg mooie locatie, waar ook erg veel Chinese toeristen op af komen.  Na afloop van deze bezichtiging nog het tempelcomplex van Jinci Si bezocht. Dit tempelcomplex is weer heel anders dan de voorgaande tempels en ligt ook zeer mooi in een park. Om 18.00 uur weer de bus in naar het station. Tegenover het station hebben we gezamenlijk een 5 sterren Chinees diner gehad, waarna om 22.00 uur in de nachttrein zijn gestapt richting onze laatste halte Beijing. Deze nachttrein is veel beter dan de vorige boemel. Wel slapen we nu niet als groep bij elkaar, maar is de groep verdeeld over twee wagons en over meerde compartimenten.  Wij slapen op de onderste bedden met twee Chinese jonge dames boven ons.. Op de bovenste bedden slapen in dit geval geen mensen.

Iedereen bedankt voor de reacties.

Groeten van de twee uit de nachttrein naar Beijing

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl