Vanuit China terug naar huis

2 november 2009 - Poppel, België

Hallo reisgenoten via dit weblog,

Dit wordt al weer het laatste verhaal van deze rondreis. We zijn vanmorgen plaatselijke tijd om 06.30 uur (Nederlandse tijd 1 november 23.30 uur) gewekt. Na ons toonbaar gemaakt te hebben zijn we gaan ontbijten, waarna we om 08.00 uur in de bus stapten richting het vliegveld van Beijing. Onderweg naar het vliegveld geen noemenswaardige opstoppingen zodat we ruim op tijd waren om rustig in te checken en van de laatste centen een kop koffie te nemen. Met de allerlaatste muntjes hebben we nog wat chocolade gekocht om tijdens de vlucht wat te snoepen te hebben. Met een half uur vertraging zijn we uiteindelijk om 12.00 uur (Nederlandse tijd 03.00 uur) de lucht in gegaan. Na een voorspoedige vlucht zijn we om 14.30 Nederlandse tijd op het vliegveld van Frankfurt geland. Hier moesten we door de douane en weer door de beveiliging die dit keer speciale aandacht had voor de schoenen van ons Joan. Samen met Adri, Annelies en Peter nog wat gedronken alvorens in te checken voor de vlucht naar Amsterdam. Ook deze vlucht liep voorspoedig zodat we om 17.30 uur veilig zijn geland op Schiphol. Bij de bagageband van alle reisgenoten afscheid genomen, de koffers van de band genomen en naar buiten gewandeld op zoek naar Dick van Barreveld. Na wat heen en weer getelefoneerd te hebben zaten we rond 18.15 in de auto richting Den Haag om daar mijn auto op te halen. Om de files heen naar huis gereden zodat we om 20.45 na een reis van bijna 21 uur eindelijk thuis waren.

Voor de laatste keer: Iedereen bedankt voor de leuke reacties.

Groeten van de twee uit Poppel