Royal suite

26 mei 2010 - Amman, Jordanië

Hallo reisgenoten,

Hier alweer het laatste bericht uit Jordanië. Voor dat we aan ons reisverslag beginnen moeten we terug komen op ons verslag van gisteren, waarin we vertelden over het hotel aan de Dode Zee. Het kan nog gekker. In Amman worden we, omdat we voor de tweede keer binnen een week logeren, geüpgraded naar een betere kamer. We denken overigens dat het hotel overboekt is. Wat denk je waar we terecht zijn gekomen: In de Royal suite. Een korte beschrijving. De huiskamer, je leest het goed, is groter dan die van ons huis. We hebben o.a. twee toiletten, en de slaapkamer is ook al veel groter dan die in Poppel. Volgens de prijslijst aan de deur kost de kamer omgerekend euro 900,-- per nacht.

Wat hebben we vandaag zoal gedaan:

We zijn om 07.00 uur gewekt, en zijn om 08.00 gaan ontbijten. Hierna direct naar het strand aan de Dode zee gewandeld. Ons Joan heeft hier uiteraard op het water rondgedobberd (ik ben niet zo’n fanatieke zwemmer) en zich daarna ook nog een keer helemaal met helende modder ingesmeerd om nogmaals een kwartier in het extreem zoute water van de Dode zee rond te dobberen.
Nadien nog enkele uurtjes aan het zwembad gelegen en gezwommen alvorens onze chauffeur ons op kwam halen voor een extra excursie naar Jarash. In Jarash hebben we een bijzonder gaaf gebleven Romeinse opgraving bezocht met uiteraard een privégids. Het hoogtepunt van deze rondleiding is een Romeins theater waar nog jaarlijks in de maand augustus uitvoeringen worden gegeven. Na deze rondleiding zijn we via landelijke wegen terug gereden naar Amman, waar onze chauffeur ons bij ons hotel af heeft gezet. Bij het inchecken kwam dus de grote verrassing.

Groetjes van de twee uit

De Royal Suite van het Landmark hotel in Amman.