Dode zee

25 mei 2010 - Dode Zee, Jordanië

Hallo Medereizigers,

We zijn vandaag erg vroeg opgestaan en hebben om 06.30 ons uitgebreide ontbijt genuttigd. Om 7.00 uur stond onze chauffeur gereed om ons naar Wadi Rum te brengen, waar een jeep met Engelstalige gids klaar stond om ons gedurende ruim 4,5 uur door dit natuurwonder te begeleiden.

Misschien met uitzondering van de zoutvlakte van Bolivia hebben wij nog nooit zo’n desolaat landschap gezien als hier. We hebben een zandduin beklommen en hebben gedurende deze 4,5 uur bergen en zandwoestijnen in zowat alle kleuren van de regenboog doorkruist.
De chauffeur van de Jeep, een echte bedoeïen , heft onder een overhangende rots een lunch bereid van kip, aardappelen, diverse groenten en fruit op de maner waarop bedoeïenen hun maaltijden bereiden. Al met al een boeiende invulling van de ochtend en een groot gedeelte van de middag.

Na afloop zijn we door Shareef nog op een extra uitstapje richting Akaba aan de Rode zee, van waaruit we zowel Israel als Egypte konden zien liggen. Het is de enige havenstad van Jordanië.
Hierna werden we door Shareef naar ons hotel aan de Dode Zee gebracht, wat dik 2,5 uur rijden was.
Men kan het met recht een 5** hotel noemen. We dachten wel het een en ander gezien te hebben in Las Vegas, maar dit sloeg werkelijk alles; Wat een luxe en overdaad. Direct aan de Dode zee gelegen, met zwembad direct aan het strand, diverse luxe restaurants (de prijzen zijn navenant) , alles van marmer etc. Jammer dat we hier maar 1 nacht blijven en morgen al weer de laatste dag van deze decadente rondreis aanvangt.

Groetjes van de twee uit

Jordanië