King's Highway

23 mei 2010 - Petra, Jordanië

Goede middag reisgenoten,

Vandaag een drukke dag achter de rug We zijn vanmorgen om 07.00 uur opgestaan, hebben om 08.00 uur van een uitstekend ontbijt genoten en werden om 09.00 uur door onze chauffeur Shareef Khalil Odeh opgehaald voor een tour over de King’s Highway richting Petra.
Onderweg een bezoek gebracht aan Mount Nebo, waarvan volgens het oude testament Mozes het Beloofde land zag voordat hij stierf. Zijn graf is overigens nooit gevonden.
Vanaf hier zijn we doorgereden naar Madabo alwaar we de Grieks Orthodoxe kerk hebben bezocht, met de beroemde mozaïeken van het beloofde land en diverse heiligen uit de 10e en 11e eeuw.
Onderweg diverse fotostops gemaakt van overweldigende vergezichten bij o.a. Wadi Al Mujib en Wadi Al Hissa.
Ook hebben we in Karak een van de grootste kruisvaarders-kastelen bezocht. Om het kasteel volledig te kunnen bezoeken heb je minimaal 2 dagen nodig, maar we hebben nu in elk geval een indruk van dit machtige kasteel gekregen.
We hebben aan Shareef een geweldige engels sprekende chauffeur en gids, die ons alle zorgen uit handen neemt. Hij heeft op ons verzoek een persoonlijke gids bij Petra geregeld en in Wadi Rum staat er een jeep voor ons klaar om 4 uur door dit natuurgebied te trekken. Tijdens deze tocht gaan we ook op bezoek bij Bedoeïenen (nomaden). Verder gaat hij op onze laatste dag van het programma afwijken om ons nog een stuk van het noorden van Jordanië te laten zien.

Over de 5** hotels hebben we tot nu toe uiteraard geen klagen, hoewel dit in Petra misschien zijn 5e ster net helemaal waard is.

Wat denk je: Loop ik naar de receptie van het hotel om dit verslag te uploaden, komt me een hele cast in orginele klederdracht de hoek om. Je begrijpt dat mijn fototoestel overuren heeft gemaakt evenals het filmapparaat.
De heren vonden het geweldig om door ons gefotografeerd te worden.

Groetjes van de twee uit

Jordanië