Emei Shan (Heilige berg)

19 oktober 2009 - Emei Shan, China

Hallo reisgenoten,

Wij zijn vandaag, 19 oktober, om 6.25 uur opgestaan. Hebben om 7.15 uur ons ontbijt naar binnen gewerkt en zijn om 7.45 uur in de bus gestapt. Wij zijn met de bus richting Wannian Bus Station gegaan, waar we de kabelbaan naar de Wannian Tempel hebben genomen.  Bij deze Boeddhistische tempel was het erg druk met pelgrims en Chinese toeristen. Hierna zijn we begonnen aan de lange afdaling terug naar het dorp. De weg bestaat vrijwel uitsluitend uit trappen.  Bij 1000 zijn we gestopt met tellen.  Tot het Qingyin Pavilion schijnen het 1600 treden te zijn. Hier aangekomen zijn we van de normale weg af gegaan om 'wilde apen' te zien. Dit betekende nog meer treden en een stuk langs een bergstroompje dat we eerst over moesten steken. Dit laatste lukte mij niet zonder natte voeten te krijgen.  De totale tocht naar de apen was door een geweldig mooi natuurgebied. Onderweg kwamen we nog enkele in de rotsen uitgehouden taferelen tegen. Deze apen waren uiteraard wel gewend aan mensen en zo brutaal als wat. Ze hebben bij ons natte doekjes uit de rugzak gejat. Dit ging vreselijk snel. Na heb bezoek aan de apen moesten we langs dezelfde weg terug.  Nadat we terug waren bij het Qingyin Pavilion zijn een aantal reisgenoten doorgelopen terug naar het dorp wat ongeveer 4 uur in beslag nam. Wij zijn van daaruit richting busstation gewandeld en waren om ca 15.00 uur terug in het dorp.

Ons Joan is daarna nog met 7 reisgenoten naar heet waterbronnen  geweest. Dit bleek echter vergane glorie, bovendien was een groot gedeelte van de diverse baden gesloten. Het was wel leuk, maar zeker voor de prijs die er voor betaald moest worden, niet wat ze er van verwacht hadden.

‘'s-Avonds met Petra, Annelies en Peter lekker gaan Chinezen.

Morgen, 20 oktober, wordt een echte reisdag met ca 5 uur in de bus zitten en hangen op het vliegveld om een vlucht van ca 1 uur te maken naar Lanzhou. Er zal dus niets te melden zijn.

Ook vandaag waren de weergoden ons weer goed gezind, hoewel de zon ons vandaag in de steek heeft gelaten, maar het was droog, wat voor deze omgeving al uitzonderlijk schijnt te zijn.

Astrid en Leon, wij krijgen op dit moment geen mailtjes verstuurd, dus bedanken we jullie maar via deze weg voor de te nemen moeite.

Groeten van de twee uit Emei Shan