De lucht in met een ballon

11 oktober 2009 - Yangshuo, China

We zijn vanmorgen, 9 oktober,  om 05.15 uur gewekt omdat we om 05.35 opgehaald werden voor onze eerste ballonvaart. Toen we bij de ballonnen aankwamen waren deze al helemaal klaar om op te stijgen. We konden met vijven in een ballonmandje , zodat we met onze groep in totaal drie ballonnen nodig hadden. Om 06.00 uur zijn we de lucht in gegaan zodat we ruim voordat het licht werd tussen hemel en aarde zweefden. Het was weer een heel andere manier om het Karsgebergte te bewonderen. Het was alleen jammer dat het bewolkt was, maar niettemin toch een hele ervaring. Na ruim een uur boven het spectaculaire landschap van het Karsgebergte gezweefd te hebben maakten we langs de kant van een verlaten weg een zachte landing en werden we met busjes terug naar het hotel gebracht.

Na het ontbijt hebben we nog even kunnen slapen (en foto's op de weblog zetten) alvorens we om 11.00 uur opgehaald werden voor de eerste binnenlandse vlucht naar Kunming. Alles is zonder vertraging verlopen, zodat we mooi op tijd in ons hotel in Kunming waren. De reisleider had voor de hele groep een barbecue geregeld in een nabijgelegen restaurant. Vooral de voorgerechten en de toetjes waren de moeite. Het vlees viel een beetje tegen.  Daarna hebben we nog een wandeling door dit stadje van ca. 7.000.000 inwoners gemaakt.

Hier dan de lange versie van mij!!!!!

De groep is erg gezellig en erg eens met elkaar dus daar hebben we het mee geboft. De meesten zijn van onze leeftijd en hebben al erg veel van de wereld gezien. We hebben veel  te praten en ik heb deze keer niet het hoogste woord, want we hebben een Vera in de groep die veeeeeeeeeeeel drukker is dan ik. Ik kan deze keer ook luisteren want we zijn met 9 vrouwen met veelal dezelfde interesses!!! Er wordt ook veel wijs gesproken en hevig gediscuteerd over dat  Balkenende hier eens in de leer moet komen want dan zou hij wel anders piepen. Als je het verkeer hier ziet het is een chaos alles rijdt  door elkaar en als we oversteken krijg ik het gevoel dat als er 10 minder zijn, ook goed, niemand stopt, ook niet als je over een zebrapad loopt.  Dat zebrapad is  gemaakt omdat ze verf teveel hadden dus zijn er strepen op de weg gezet!!! Het eten is erg lekker en wonder boven wonder eet Ad ook smakelijk mee!!!! Het ontbijt is een Westers ontbijt alleen is het brood zoet. We hebben vaak een fruit met yogert ontbijt met een lekker gebakken eitje.

De treinreis 's nachts is erg ideaal omdat je er heel erg goed kunt slapen terwijl  je 1400 km verder komt. Het is er ook absoluut niet vies en er zijn tussenschotten geplaatst waar je met zessen slaapt dus  wij hadden 3 coupés. De nachttrein gaat zo snel dat je het maar amper hoort dat  hij rijdt. Het gaat redelijk met mijn bil omdat ik gelukkig niet vaak hoef te zitten, want we zitten niet lang in een bus, dus dat is een genot. Wij vinden China ontzettend mooi en Liesbeth en Frans als jullie straks de  foto's en film zien hebben jullie spijt dat jullie niet meegegaan zijn.  Ook moet ik vermelden dat we al een week tussen de 30 en 32 graden zitten dus we zijn weer erg bruin niet door het zonnen maar van erin lopen word je ook bruin.

Allemaal heel erg leuk dat jullie een berichtje terug schrijven.  Ons programma is wel erg vol maar een verhaaltje schrijven zit er na de  douche en voor het eten net in.

Groeten van de twee uit Kunming