Kunming

11 oktober 2009 - Kunming Shi, China

Hallo lezers van ons reisverslag,

Wij hebben vandaag, 10 oktober, ook weer met de hele groep, het stenen woud bezocht. Het was weliswaar 2,5 uur met de bus om er te komen, maar volgens de reisleider Gerard zeker de moeite waard. Om 9.00 uur zijn we met de bus vertrokken en we waren omdat het verkeer meezat om elf uur op de plaats van bestemming. Onder begeleiding van een Engelstalige gids hebben we ruim 4 uur door het nationale park gewandeld, waarbij we de meest bizarre rotsformaties hebben gezien. Hier en daar stonden de rotsen zo dicht op elkaar dat de drie boeddha's,  Peter, Ad en Gerard, hun buik flink in moesten houden om er door te kunnen. Het was er wel ontzettend druk omdat deze toeristische attractie ook veel door Chinese dagjesmensen wordt bezocht.  Bij de handelaren is het nodig om flink af te bieden. Je zou zeggen een kolfje naar de hand van onze kampioen pingelen, Joan. Wie schetst mijn verbazing dat ze meer als het dubbele betaald heeft voor en boek dan de rest van de bus. Om 17.30 uur waren we weer terug bij ons hotel om ons op te frissen, waarna we met de hele groep in een plaatselijk restaurant zijn gaan Chinezen. Het was deze keer een stuk pittiger. We hebben het gebied van de Kantonese keuken duidelijk verlaten. Wel hebben we in koor met een Chinese familie happy birthday gezongen voor een jongen van ca 8 jaar.

Om 20.00 uur zijn we met 14 mensen, Alleen Petra van 32  ging de stad in, de show Dream Yunnan bezocht. Ook dit was een erg leuke moderne Chinese show. Spectaculair, maar niet te vergelijken met de show die we eerder gezien hebben.

Groeten van de twee uit Kunming

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl