Tortola

16 december 2018

Tortola, 16 december 2018,

Goede avond volgers van ons reisverslag,

We zijn vandaag aangeland op het eiland Tortola, een van de Britse Maagdeneilanden. Voor ons een voorproefje van verkeer dat aan de linker kant van de weg rijdt. Het eiland is indertijd zwaar getroffen door de orkaan die ook St. Maarten verwoestte. Hier zijn de sporen nog overal terug te vinden. In het centrum van het stadje, waar we voor de middag doorheen zijn gewandeld zijn overal nog de zwaar getroffen gebouwen te zien en lijkt het wel alsof er in al die tijd nog niets is gebeurd. Een beetje een troosteloze aanblik.

Na de lunch op het schip zijn we na de middag langs zee gaan wandelen en uiteindelijk uitgekomen bij een mooi aangelegd parkje, waar in elk geval de rommel was opgeruimd en men bezig was de schade te herstellen. Al met al geen eiland waar je direct van zegt, hier moeten we berslist nog een keer naar toe.

We hebben de avond op de gebruikelijke manier doorgebracht. Wel zijn we blij verrast door Costa met extra boordtegoed omdat ze deze week als een extra cruise aanmerken, wat ons toch een voordeeltje oplevert van euro 150,--.

Groetjes

Joan en Ad