St. Maarten

17 december 2018 - Philipsburg, Sint-maarten, Bahama's

St-Maarten, 17 december 2018,

We zijn vandaag positief verrast door St-Maarten. We hadden een grote puinhoop verwacht omdat er volgens de door ons gehoorde berichten nog niets gebeurt was na de vernietigende vulkaan van 2 jaar geleden.

Niets is minder waar voor wat betreft de toeristenindustrie.  De cruisehaven zag er perfect uit, en ook het toeristische gedeelte van Philipsburg was al aardig opgeknapt. Het was stralend weer zodat niets ons in de weg stond om er een geweldige dag van te maken.

We zijn vanaf de cruisehaven in ca 15 minuten naar de boulevard van Philipsburg gewandeld. Hebben deze volledig af geslenterd en zijn via de grote winkelstraat terug gewandeld naar het schip om hier de lunch te gebruiken.

Na de lunch hebben we dezelfde route nog een keer gewandeld met daarbij ook de diverse zijstraatjes en enkele kleine marktjes.

Dit was met afstand de mooiste aanleghaven van deze cruise tot nu toe en het zal zeker een van onze lievelingshavens worden in het Caraïbisch gebied.