De lange reis terug naar Goirle

30 december 2018 - Goirle, Nederland

Goirle, 30 december 2018,

Goede avond volgers van ons reisverslag,

Om 04.45 op 29 december werden we door het geweld van de klok op onze telefoons gewekt, waarna we ons hebben klaar gemaakt voor de reis naar huis. Om 05.30 uur stond de taxi bij de receptie klaar om ons naar het vliegveld van Guadeloupe te brengen, een ritje van ruim 35 minuten.

Op het vliegveld werden we van het kastje naar de muur gestuurd, en ook de borden waren niet al te duidelijk, maar uiteindelijk konden we inchecken voor onze vlucht naar New York met Norwegian Airlines. De vlucht verliep voorspoedig zodat we keurig op tijd op het vliegveld JFK stonden.

Ook hier verliep niet alles van een leien dakje. We waren aangekomen op terminal 1 en zouden vertrekken vanaf terminal 7. We moesten dus door de douane en de emigratiedienst heen; Normaal een beproeving in Amerika, maar dit keer was het in een vloek en een zucht gebeurd.

Wij met de gratis Air train naar terminal 7; Blijkt dat we daar onze koffers nog lang niet kunnen inchecken en dat we hiervoor nog ruim 3 uur moeten wachten. Willen we ergens wat gaan drinken en eventueel wat internetten; Jawel; blijkt dit alleen bij terminal 1 te kunnen. Wij dus terug met de air-train naar terminal 1 om daar bij een foodcourt (er was maar een gewone winkel) de middag door te brengen tot we eindelijk konden inchecken bij terminal 7.

De vlucht naar Amsterdam met een overstap op IJsland met Iceland Air verliep voorspoedig en we waren zelfs ruim 40 minuten te vroeg op Schiphol.

Na het ophalen van de koffers heeft Ton Bijvank ons keurig met de auto naar ons stulpje in Goirle gebracht, waar we op 30 december om ca 13.30 aan kwamen.

Groetjes

Joan en Ad