Shaxi

13 oktober 2009 - Shaxizhen, China

Hallo medereizigers via dit weblog,

Wij hebben vandaag, 13 oktober, een verplaatsing met eigen bus naar het landelijke dorpje Shaxi. Het is een geweldig leuk dorpje wat nog niet door toeristen is ontdekt. We zijn de enige buitenlanders op 2 Zwitsers na die er werken aan een project. Het dorpje heeft een leuk dorpsplein en diverse erg fotogenieke straatjes en steegjes. Het dorpje zag echter nog aantrekkelijker uit omdat men overal het hooi binnen aan het halen was. Dit gebeurde nog bijna volledig met de hand. Ook werd er nog met de hand gedorst. Overal zal je mensen het hooi op hun rug naar binnen brengen, en in de zonnige straatjes lagen overal tarwekorrels te drogen. Ook net buiten het dorp langs de rivier is het goed toeven. Het hotelletje waar we slapen, een van de  twee guesthouses in het dorp, is weliswaar erg sober met slechts 9 kamers, drie toiletten en twee douchegelegenheden, maar wel zuiver en erg sfeervol. We hebben het avondmaal met z'n allen op de binnenplaats van het hotelletje genuttigd, en daarna hier nog een afzakkertje genomen. Rond 22.30 uur was iedereen onder zijl.

Ook vandaag hadden we weer schitterend weer.

Groeten van de twee uit Shaxi