Glaciares Nat Park

15 november 2008 - Perito Moreno Glacier, Argentinië

Hallo meelezers,

Vandaag een van de hoogtepunten van deze reis gehad. We hebben vandaag een boottocht van 7,5 uur over het Lago Argentina, het grootste meer van Argentinie, gehad. Hierbij zijn we langs onwezenlijke ijsbergen gevaren. Deze ijsbergen zijn zo nu en dan groter dan een huis, prachtig van kleur, van wit tot diep blauw. Hiervan hele mooie foto´s gemaakt en natuurlijk ook gefilmd. Daarnaast hebben we drie gletsjers aangedaan; nl. de Upsula gletsjer, de Spegazin gletsjer en wereldberoemde Moreno-gletsjer. Deze laatste gletsjer gaan we ook morgen nog bezoeken, maar dan gaan we ook over land. Bij de Morenogletsjer hebben we het geluk gehad een enorm stuk ijs naar beneden te zien storten. Het was een stuk zo groot als een flinke boerderij. Ons Joan heeft het zelfs op film kunnen vastleggen. UNIEK.
We zitten nu al meer dan een week in Patagonië. Ook deze dag waren de weergoden ons goed gezind. In de ochtend zonnig en wat schapenwolkjes. Later in de middag werd de bewolking wat zwaarder, maar we hebben het wel weer droog gehouden. Kortom een geweldige dag.

Groeten van

De twee uit Patagonië

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade