Wellington

8 maart 2019 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Wellington, 8 maart 2019

Goede avond volgers van ons reisdagboek,

Vandaag hebben we de eerste verregende dag van deze rondreis gehad. Gelukkig waren we in Wellington en hadden we toch al het bezoek aan het Te Papa museum op onze bucketlist staan. We zijn via een oud bankgebouw wat nu dienst doet als winkelcentrum naar het museum gewandeld.

Er was een tijdelijke tentoonstelling over het Terracotta leger waar we heel wat tijd hebben doorgebracht. Ook de permanente tentoonstelling over de oorspronkelijke bewoners van Nieuw Zeeland, de maori, was erg mooi (hier helaas geen foto’s van mogen nemen)

Rond 17.00 uur hadden we met Bertie en Jos in ons hotel afgesproken, waarna zij met ons nog langs het parlement, het station en enkele andere gebouwen gewandeld.

Met de bus zijn we hierna naar het huis van Bertie en Jos gegaan waar we heerlijk gegeten hebben en de beloofde bierproeverij hebben gehouden. Een erg gezellige avond gehad.

We hebben vandaag 0 km gereden.

Groetjes van

Vier globetrotters in Wellington

1. Giel en ilona:
    8 maart 2019
    Zoals ik wel lees hebben jullie ondanks de regen weer een hele mooie dag gehad.
    Groetjes van ons
  2. Wil:
    8 maart 2019
    Was dus goed geplant die regen bedoel ik het beste weer voor een museum toch.
    en nadien een bierproeverij wat kan een mens het toch goed hebben?
    Je krijgt wat je verdiend!
    gr, en een fijn vervolg.