Wellington dag 2

9 maart 2019 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Wellington, 9 maart 2019

Goede avond volgers van ons reisdagboek,

Ook vandaag was het in Wellington Nederlands weer. We zijn rond 10 uur weer met Bertie en Jos de stad ingegaan. We hebben het op een na grootste houten gebouw van de wereld van binnen kunnen bezichtigen. Dit is nu in gebruik door de universiteit van Wellington maar vroeger was hier het parlement van Nieuw Zeeland gevestigd.

We hebben verder de oude St-Pauls Cathedral, de National Library en het Wellington museum bezocht.

Na de lunch zijn we met de cable car naar boven naar de botanische tuinen gegaan, hier het cable car museum bezocht, waarna we door deze zeer mooie tuinen zijn terug gewandeld naar ons hotel.

Hier hebben we de auto genomen en zijn we naar Mount victoria gereden waar we een geweldig uitzicht hadden op Wellington. Tot slot hebben we nog een toeristische route over het schiereiland Miramar waarna we als afsluiting bij een Italiaans restaurant met Bertie en Jos nog zijn gaan eten.

Het waren twee erg drukke maar ook top dagen in Wellington.

Van ons vieren bedankt Bertie en Jos voor het gidsen in deze boeiende stad.

We hebben vandaag 34 km gereden.

Groetjes van

Vier globetrotters in Wellington

1. Ton en lenny:
    9 maart 2019
    Fijn als je over privé gidsen kunt beschikken.
    Wat een prachtig uitzicht gr wij.
  2. Willy berkelmans:
    9 maart 2019
    Wat zien jullie er goed uit. En al zoveel gezien en gedaan.
    Nog heerlijk verder genieten. Wij volgen jullie op de voet......😘😘
  3. Ton en Jeanne Rooij Van:
    Hoi reizigers kwartet,
    Wat hebben jullie al veel gezien en wij gelezen.
    Bijna twee weken onderweg dus nog heel veel mooie dagen tegoed😀 Wij kijken uit naar de komende verslagen.
    Lieve groetjes van ons
  4. Mia:
    9 maart 2019
    Mooie foto,s Ziet er geweldig uit.Veel plezier.
  5. Bertie:
    Kia ora,
    Wij hebben volop genoten van jullie bezoek aan Wellington! Samen hebben we veel interessante en mooie plekjes bezocht. Wij vonden het ook geweldig om jullie te verwelkomen in ons stekje in Hataitai en een indruk te geven van ons dagelijks leven hier. Bedankt voor de fijne tijd samen. :-) Wij wensen jullie nog een mooi verblijf in dit prachtige land toe!
    Nga mihi,
    Bertie en Jos