Reisdag naar Wellington

7 maart 2019 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Wellington, 7 maart 2019

Goede avond volgers van ons reisdagboek,

We zijn vandaag, de laatste reisdag over het Noordereiland, naar Wellington gereden.

Vanuit Nationaal Park hebben we omweg gemaakt om de Desert Road te rijden. Op deze weg heb je diverse mooie uitzichtpunten op Mt Ruapehu en Mt Ngauruhoe. Ze waren dan weer in de wolken en even daarna volledig zichtbaar.

Na de Desert Road hadden we de tweede stop op een voor ons verrassende plaats. Langs de kant van de weg zagen we een bord met als opschrift Scenic Viewpoint met een reclamebord van een café. Deze afslag genomen. We kwamen op een toeristische weg van 75 km die we voor een klein gedeelte gevolgd zijn naar een camping met een café. Het was erg mooi gelegen, en we hebben er erg van de natuur genoten.

Bij Otaki, onze laatste stop voor Wellington zijn we nog naar een monument en een kerk van de Maori gaan kijken. Jammer genoeg was het kerkje gesloten.

In Wellington aangekomen hebben we contact gezocht met Bertie en Jos. We hebben samen met nog een korte wandeling door Wellington gemaakt, waar we nog op een groep doctoren uit Barcelona stuiten die we ook in National Park Village waren tegengekomen. Zij feliciteerden ons met de overwinning van Ajax op Real Madrid.

We hebben heerlijk gegeten, waarna we afspraken gemaakt hebben voor de volgende dagen.

We hebben vandaag 358 km gereden.

Groetjes van

Vier globetrotters in Wellington