Lijiang

15 oktober 2009 - Lijiang, China

Hallo lezers van dit reisdagboek,

Wij hebben vandaag, 15 oktober, een fietstocht door de omgeving van Lijiang gemaakt. Het was een tocht met spectaculaire vergezichten en een fantastisch uitzicht op de hoogste pieken van het Yulonggebergte, die speciaal voor ons eens een keer niet in de wolken gehuld waren. De hoogste toppen van dit gebergte zijn ruim 5500 meter hoog en met eeuwige sneeuw bedekt. Tijdens deze fietstocht hebben we ook nog een tempel van het Naxivolk bezocht met aansluitend een bezoek aan een authentiek Naxidorp. In dit dorpje hebben heerlijke koffie met verrukkelijke appeltaart op. Verder zijn we langs een plaatselijke lager school gekomen en hebben de lessen verstoort door met 13 man de lokalen onveilig te maken. Leuk kunnen filmen en fotograferen. De fietstocht liep verder door het landelijk gedeelte zodat we ook weer veel boeren met de hand aan het werk hebben kunnen zien.
's-Avonds zijn we met de hele groep naar een Naxiconcert geweest. Leuk om een keer mee te maken, maar wat ons betreft was een kwartier meer dan genoeg geweest om enkele foto's te maken en een stukje te filmen. Wat ons betreft geen aanrader, maar het hoort wel bij de cultuur van deze streek.
Na afloop zijn we met twee Vlaamse echtparen uit Turnhout en Merksplas nog een biertje en een fles Chinese wijn (Niet te drinken volgens de dames) gaan drinken en rolden we om ca. 24.00 uur in bed.
Al met al weer een heerlijke dag met voor de afwisseling geen Chinees eten maar Italiaanse pastagerechten.
Ook vandaag was het weer geweldig met temperaturen tot 25 graden en vrijwel onbewolkt.
Groeten van de twee uit Lijiang