Overnachten in de Sahara

17 oktober 2011

Hallo reisgenoten,

We zijn vandaag al om 08.00 uur vertrokken richting Zagora. Onderweg zijn we door de Draa vallei gereden, met veel kleine pittoreske dorpjes. Hier een aantal fotostops gemaakt, alvorens door te rijden naar Zagora, waar we koffers achter hebben gelaten in het hotel waar we morgen overnachten.

Na in dit hotel de lunch genoten te hebben zijn we doorgereden om ca. 80 kilometer verderop de bus in te ruilen voor het schip van de woestijn; de kameel of drommedaris. Uiteraard gaf de eerste kennismaking met deze manier van vervoer de nodige hilarische momenten, maar uiteindelijk zijn we allemaal in het zadel geholpen. Na een kleine 2 uur bereikten we het tentenkamp midden in de Sahara waar we de rest van de dag en nacht hebben doorgebracht. De bedoeïenen hebben voor ons een heerlijke maaltijd klaar gemaakt met verse salade, tajine met rundvlees en groenten en vers fruit na.

Doordat er geen lichtvervuiling is hebben we van een prachtige sterrenhemel kunnen genieten en konden we de melkweg heel goed zien.

Aan een kampvuur zijn door de bedoeïenen en de Nederlanders diverse liederen, Sint Nicolaas en Kerst, ten gehore gebracht waarna ieder in zijn eigen bedoeïenentent is gaan slapen.

Groetjes van de twee uit

De Sahara.