Terug naar de kust

31 oktober 2011 - Essaouira, Marokko

Hallo reisgenoten,

Vandaag was het weer vroeg uit de veren voor de reisdag naar Essaouira. Een voor deze vakantie uitzonderlijke lange reisdag. We zijn om 08.00 uur bij het hotel vertrokken, en zeker voor de middag was er niets bijzonders te vermelden. Toen we in de buurt van Agadir kwamen werd het aanmerkelijk drukker op de wegen, en bij een van de vele rotondes kwamen we naast een vrachtwagentje te staan vol geladen met komkommers. We deden net alsof we enkele komkommers wilden stelen. De chauffeur van de vrachtwagen zag dit, stapte uit zijn vrachtauto, en gaf ons tot algemene hilariteit enkele komkommers.

Nadat we aan de drukte van Agadir waren ontsnapt, er was een ongeluk gebeurd waardoor er een verkeerschaos was ontstaan, zijn we inkopen gaan doen om onderweg aan het strand te gaan picknicken.

Na de picknick, die erg gezellig was, hebben we nog een coöperatie bezocht waar argan-olie op traditionele wijze wordt gemaakt. We hebben hier uitleg gekregen over de verschillende fasen van de winning.

We waren om ca. 17.00 uur in ons hotel in Essaouira, en na het afscheid nemen van onze chauffeur zijn we met de bekende groep van vijf naar de medina van Essaouira gewandeld. Ons Joan heeft hier de zilveren armband gevonden waar ze al 3 weken naar op zoek was.

We hebben in de medina in een leuk Marokkaans restaurantje nog heerlijk vis gegeten, en zijn daarna terug gewandeld naar het hotel. Ondanks dat het een reisdag was, hebben we ons toch weer goed vermaakt.

Groetjes van de twee uit