De klim naar de Agadir Id Aïssa

26 oktober 2011 - Amtoudi, Marokko

Hallo reisgenoten,

Vandaag vroeg uit de veren voor de rit naar Amtoudi, waar we vroeg in de middag moesten aankomen in verband met een wandeling die voor de middag gepland stond.

De eerste stop was bij een tankstation, waar we koffie hebben gedronken. Het station werd door de plaatselijke bevolking gebruikt als café, maar ze wilden helaas niet op de foto. Bij het tanken moest de bediende de pomp nog met de hand bedienen door middel van een zwengel.

Hierna nog een fotostop bij een palmenoase, waar we een gesprekje hebben gehad met een boerin, en we ter plaatse konden zien hoe primitief men de akkertjes bewerkte.

Na de lunch zijn we begonnen aan de beklimming van de berg waarop de Agadir Id Aïssa, dit is een oude graanschuur in de vorm van een versterkte burcht, gebouwd is. We zijn ongeveer drie uur bezig geweest met de beklimming, de bezichtiging en de afdaling. Deze Agadir is nog een van de voor toeristen verborgen hoogtepunten van Marokko, schitterend gelegen en erg goed in tact gebleven.

We slapen vandaag in een erg basic hotelletje, waar we wel een aparte kamer hebben, maar de toiletten en douches met meerderen moeten delen.

Groetjes van de twee uit

Amtoudi