Aït Benhaddou

19 oktober 2011 - Agdz, Marokko

Hallo reisgenoten,

Wij waren vanmorgen weer op de normale tijd op pad, dit betekende dat we om 08.30 in de bus zaten voor de rit naar Aït Benhaddou.

We waren nog geen 5 minuten onderweg of we hadden al de eerste ingelaste fotostop. We stonden plotseling voor de start van een rally met vergelijkbare wagens als in Parijs Dakar. De voor ons bekende wagens waren o.a. van Groeneveld en De Rooij. Helaas waren deze net gestart, zodat we daar geen foto’s van konden nemen.

De koffiestop was in het plaatsje Agdz, waar ook een dadelmarkt was, waar we meteen gebruik van hebben gemaakt om enkele mooie plaatjes te schieten. Ook heeft ons Joan hier weer enkele sieraden aan haar inmiddels aardig uitgebreide collectie toegevoegd.

Hierna zijn we met enkele mooie fotostops doorgereden naar onze eindbestemming van vandaag Aït Benhaddou. Dit is een bekende Ksar waar diverse bekende films zijn opgenomen, zoals o.a. Lawrence of Arabia en Gladiators.

Overigens moet ik nog vermelden dat we enkele dagen terug met 7 mensen in een taxi hebben gezeten: 3 op de voorstoelen (2 stuks) en 4 op de achterbank. Iets wat hier wel meer voor komt.

We hebben overigens niet onder de sterrenhemel geslapen in de woestijn.
Iedereen bedankt voor de leuke reacties en John, leuk dat je ons volgt.

Groetjes van de twee uit

Aït Benhaddou