Wandelen in de Hoge Atlas

23 oktober 2011 - Imlil, Marokko

Hallo reisgenoten,

We zijn vandaag vanuit Marrakesh vertrokken over een bijzonder mooie route door de Hoge Atlas naar Imlil. Langs deze erg mooie route over een hoge bergpas kwamen we langs een hotel van Richard Bramson (Virgin) genaamd Kasbah-Tamadot, waar we een kijkje mochten nemen. Uiterst luxueus en met een geweldig uitzicht, maar helaas niet voor ons budget bestemd.
Hierna doorgereden naar het Nationaal Park Toubkal, genaamd naar de hoogste berg van Noord Afrika. Hier bij een restaurantje waar we wat gedronken hebben uitgestapt, om een ca. 3 uur durende wandeling door dit gebied te maken onder begeleiding van een plaatselijke gids. We zijn gedurende deze wandeling, zeg maar klauterpartij, meer dan 400 meter gestegen. Tijdens deze beklimming hebben we de eerste serieuze regen gehad. Jammer, want hierdoor hadden we minder plezier van de vergezichten. We kwamen doorweekt aan bij het hotelletje van die nacht, waar we geluncht hebben.

Voor de liefhebbers (Peter, de reisbegeleidster en Ik) was er nog een wandeling voor na de middag georganiseerd van ca. 2 ½ uur waarbij het gelukkig droog is gebleven en er zelfs zo nu en dan de zon door kwam.

Na het avondeten hebben we de avond doorgebracht met allerlei spelletjes, waarbij het lachen gieren brullen was. Ik ben door Peter “gehypnotiseerd” , een spel met twee lepels, Pim Pam Pet, en het uitbeelden van een dier, waarbij degene die het dier moest uitbeelden in de maling werd genomen.

Om 22.00 uur lag iedereen op een oor, waarbij wij de beschikking hadden over een slaapzaal met 7 matrassen.
Groetjes van de twee uit

Imlil

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade