Midelt

13 oktober 2011 - Midelt, Marokko

Hallo reisgenoten,

We hebben vandaag een reisdag gehad, waarbij we de Midden Atlas in zijn getrokken. We zijn onderweg door het skigebied Ifrane getrokken, waar op dit moment nog geen sneeuw te bekennen is.

Ook hebben we een stop gemaakt bij een leuk meertje en op een plaats waar vrijwel altijd bergaapjes, makaken, rondlopen. We hebben ze hier ook gezien en kunnen filmen en fotograferen.

Na de lunch bij een plaatselijk restaurantje, een sandwich met rijst, tomaten en een soort gehakt, zijn we doorgereden naar de hoogvlakte, waar we nog even hebben kunnen rondkijken bij een nomadengezin. De tent is gemaakt schapenhaar. De manier van leven lijkt op die van de nomaden van de graslanden in China.

De laatste stop was bij een klooster van de nonnen der Franciscanen in Kasbah Myriem. Deze nonnen leerden lokale Berbervrouwen het ambacht van zeer fijn borduurwerk, tapijten, dekens etc.

Het hotel waar we vannacht slapen is erg basic. De meeste kamers hebben geen badkamer, wij wel. Wel is het hotel op een erg mooie plaats gelegen, en kunnen we een keer genieten van een rustige avond.

Groetjes van de twee uit

Midelt.