Martinique

13 december 2018 - Martinique, Martinique

Fort de France, 13 december 2018,

Na de oversteek van 6 dagen hebben we vandaag weer vaste grond onder onze voeten. We hebben zeer ruim de tijd om Fort de France op Martinique te verkennen. We zijn dan ook niet met de eerste passagiers van boord gegaan, maar hebben eerst op een normale tijd ons ontbijt verorbert om daarna een kopje cappuccino te nuttigen.

Hierna zijn we van boord gegaan om door de diverse winkelstraatjes (vrijwel allemaal rommel) met koloniale gebouwen die hier en daar best wel aan renovatie toe zijn te wandelen. Hierna zijn we terug gegaan naar het schip voor de lunch.

Na de lunch zijn we nog een keer aan land gegaan en hebben we langs een leuke boulevard gewandeld met o.a. uitzicht op een oud fort. uiteindelijk  zijn we toch weer in de winkelstraatjes terecht gekomen.

Hier op Martinique zijn heel veel mensen van boord gegaan en er uiteraard ook nieuwe aan boord gekomen. Dit is te merken doordat het veel drukker is geworden bij de diverse bars, en ook de muziek is meer aangepast aan onze smaak.