Heenreis richting Fukuoka

1 november 2010 - Fukuoka, Japan

Hallo reisgenoten,

Dankzij onze nationale spoorwegen zijn we weer heerlijk gestrest aan onze rondreis kunnen beginnen. We werden keurig op tijd door Ton Bijvank op het station van ’s-Hertogenbosch afgezet om de rechtstreekse trein naar Schiphol te halen. Komen we op het perron aan, blijkt dat de trein van 08.38 uur niet vertrekt, en als klap op de vuurpijl die van 09.08 ook niet. Bij een van de medewerkers van de NS geïnformeerd hoe we dan richting Schiphol kunnen komen. Deze behulpzame medewerker heeft ons keurig uitgelegd hoe e.e.a. mogelijk was en voor ons berekend hoe laat we dan zouden arriveren. Uiteraard veel te laat, zodat we Ans maar uit haar bed hebben gebeld om te vragen of Ton om kon draaien en ons weer op kon halen op het station om ons maar met de auto naar Schiphol te brengen. Dit lukte gelukkig, en we waren daardoor echt ruim op tijd op het vliegveld. Na het inchecken nog rustig een kop koffie kunnen pakken en daarna door de beveiliging naar onze uitstekende plaatsen in het vliegtuig. Met een vertraging van ca 25 minuten zijn we uiteindelijk richting Hongkong vertrokken. In Hongkong hebben we geen tijd gehad om nog wat te drinken omdat we slechts ½ uur over hadden om opnieuw door de beveiliging te komen. Wel hebben we hier al kennis gemaakt met een aantal reisgenoten. De vlucht naar Fukuoka verliep zonder problemen, en de emigratiedienst deed ook zijn werk vlug en zonder problemen te veroorzaken zodat we om 14.00 uur plaatselijke tijd al n de Metro zaten op weg naar ons eerste hotel. We kregen van de reisbegeleider een half uurtje om ons op te frissen, waarna we al een wandeling door het centrum van deze moderne stad. Hierna zijn we met vijf andere mensen, gezellig en voor Aziatische begrippen lekker gaan eten. We gaan nu, uitgeteld na een dag van ruim 28 uur, van een welverdiende nachtrust genieten.

Groeten van de twee uit

Fukuoka.