Fietsen in Japan

11 november 2010 - Kurashiki, Japan

Goede avond reisgenoten,

We zijn vandaag op de sportieve toer gegaan.

Vanmorgen om 8 uur vertrokken voor een wandeling van een half uur naar het station. Hier de trein genomen naar Soja. Hier bij het station een fiets gehuurd om een tochtje van ca 5 ½ uur te maken over het platte land. Uiteraard zijn we onderweg weer enkele tempels tegen gekomen met de gebruikelijke trappen om er te komen.

Voor de afwisseling hebben we tijdens deze fietstocht ook langs een pagode gefietst. Bij een klein cafeetje in de buurt van deze pagode een kopje koffie gedronken, en daarna naar een volgend station gefietst om de fietsjes weer in te leveren.

We zijn met de trein terug gegaan naar Kurashiki, waar we eerst bij de Starbucks een heerlijke kop koffie hebben gedronken alvorens door het oude centrum van Kurashiki te gaan dwalen.
Het centrum bestaat uit smalle straatjes met oude huizen en enkele musea, en uiteraard weer een aantal tempeltjes. Hier heeft ons Joan wel een mooie foto kunnen maken van een meisje in traditionele klederdracht.

We zijn nog even door een winkelcentrum gerend, alvorens de wandeling terug te maken naar het hotel.

Ook vandaag waren de weergoden ons weer goed gezind. Vrijwel wolkenloze hemel en, zeker in de middag, aangename temperaturen.

Groetjes van de twee uit

Kurashiki