7 Bruggen

10 november 2010 - Kurashiki, Japan

Goede avond reisgenoten,
Vandaag weer een lange reisdag van ca 200 km. We hebben het eiland Shikoku verlaten via een stelsel van 7 bruggen. Bij de eerste brug hebben we een half uurtje gestopt om van het uitzicht te genieten. Aangezien het weer erg helder en zonnig was, hebben we hier prachtige foto’s kunnen maken. Hierna zijn we via de 7 bruggen overgestoken naar het hoofdeiland Honshu.

De volgende stop was bij het plaatsje Onomichi, waar we de Senko-ji tempel bezocht hebben. Deze tempel lag voor de verandering weer eens op de top van een heuvel. (We noemen Japan niet meer het land van de rijzende zon, maar het land van de duizend trappen) Ook weer een mooie tempel en, omdat we op de top van een heuvel stonden, ook een geweldig uitzicht. We hebben hier in een Frans restaurantje de lunch genuttigd, en zijn daarna doorgereden naar de volgende stop.

We hebben de laatste stop van de dag gehad in het vissersplaatsje Tomo-no-Ura. Een erg leuk plaatsje waar we een rondwandeling van ca 1 ½ uur hebben gemaakt.

We hadden vandaag erg mooi weer met veel zon en temperaturen tot ca. 18 gr. We gaan vanavond voor de afwisseling met de intussen bekende groep van 7 uit eten in een steakhouse wat direct naast het hotel gelegen is. We blijven overigens drie nachten in dit hotel, maar dit betekend niet dat we het rustig aan gaan doen, want we hebben, inclusief de excursies, een erg vol programma, met fietsen en het bezoeken van Hiroshima.

Groetjes van de twee uit

Kurashiki

Van reisblog naar fotoboek