Onze reis naar Santos

16 maart 2014 - Santos, Brazilië

We zijn het schip in gegaan

Costa Fascinosa, 16 maart 2014,

Goede middag volgers van ons reisdagboek,

Bijgaand een kort verslag van de eerste twee dagen van onze cruise-vakantie.

We zijn zaterdag om 05.00 uur door Ton in Goirle opgehaald om naar Schiphol te worden gebracht. Ik hoop voor hem dat de trip niet zo duur was als dat hij voor mij in september was. We zijn om 06.30 op Schiphol zonder hulp zelf ingecheckt met koffers van 23,5 kg en 22 kg. Exact wat we mee mochten nemen. Om 10.00 uur zijn we de lucht ingevlogen en ruim 12 uur later veilig in Sao Paulo geland. De koffers waren er redelijk vlucht, maar het duurde toch nog ruim 3 ½ uur alvorens we in het hotel waren. Er hebben ruim 120 mensen via stipreizen geboekt, en we hebben al met een behoorlijk aantal ervaren cruisegangers kennis gemaakt. Het hotel was prima alleen werkte de volgende ochtend de liften niet, waardoor het naar beneden brengen van de koffers een chaos was. (We sliepen op de 13e verdieping.

Op zondag was de dag van de transfer naar het cruiseschip en de eerste kennismaking met de organisatie van Costa-cruises. Ik moet zeggen dat dit reuze meegevallen is. We waren om 13,30 uur bij te terminal en om 15.00 uur zaten we al in onze hut. Alles liep echt op rolletjes. Want om 3600 mensen in te checken, door de beveiliging te laten gaan, en dan ook nog eens de koffers op de plaats van bestemming te krijgen vergt een hele organisatie.
We hebben ’s-Avonds kennis gemaakt met onze tafelgenoten, en we moeten zeggen dat we het getroffen hebben. Drie erg leuke echtparen.

De eerste indruk van deze cruise-vakantie is zoals jullie wel kunnen lezen erg goed. Lekker eten, heerlijke coctails en voldoende van dat heerlijke goudgele vocht en rode wijn.

Groetjes van:

Twee cruisegasten op weg naar Rio.