Christus de verlosser

17 maart 2014 - Rio de Janeiro, Brazilië

Costa Fascinosa, 17 maart 2014,

Goede middag volgers van ons reisdagboek,

We hebben vandaag onze eerste dag in Rio de Janeiro doorgebracht.
We hebben samen met Daphne en Yvonne een excursie geboekt naar de Corcovade berg en de copa cabana. Dat betekende wel dat we vroeg uit de veren moesten, want de excursie begon al om 08.00 uur.

We zijn eerst naar de copa cabana gegaan om de mooie vrouwen en sixpacks te bewonderen, maar dat viel heel erg tegen. De mooie vrouwen hebben we niet gevonden en de dames waren ook erg teleurgesteld !!!!!!!! De hele copa cabana viel wat ons betreft erg tegen.

Hierna zijn we richting de Corcovadoberg gegaan om met een bergtreintje naar boven te gaan tot aan het Christusbeeld. Op het moment dat we daar aan kwamen bleek er een boom op de rails te zijn gevallen, waardoor we met een vertraging van ruim twee uur te maken kregen. Het plaatselijke restaurantje heeft de middag van zijn leven gehad, want iedereen had honger en dorst. We zijn uiteindelijk wel boven geraakt. Zowel het beeld van Christus de verlosser als het uitzicht waren overweldigend. We hebben hier erg genoten.

We waren om ca 16,30 uur terug bij de boot, waar we nog een erg verlate lunch hebben genuttigd, alvorens ons op te gaan frissen voor het diner. (Vroege zitting) Na het eten hebben we de avond doorgebracht op het achterdek om van de heerlijke koele avond te genieten, wat na een erg warme dag met temperaturen tot 38 graden erg aangenaam was.

Groetjes van twee genietende cruisers.