Civitavecchia

1 december 2016 - Civitavecchia, Italië

Costa Deliziosa , 1 december 2016

Goede avond volgers van ons reisverslag,

We hadden vandaag geen wekker gezet. We hadden namelijk de hele dag om Civitavecchia te verkennen. Op zich is er in het plaatsje niet zo heel veel te beleven. De cruiseboten leggen er voornamelijk aan opdat de cruisegasten Rome kunnen bezoeken. Aangezien wij al twee keer 1 week in Rome zijn geweest vonden wij het zonde om een dure excursie te boeken.

We hebben er een rustig dagje van gemaakt en zijn pas na de lunch van boord gegaan. We hebben een wandeling gemaakt langs de gezellige boulevard en zijn op een van de terrasjes van het najaarszonnetje gaan genieten. Zeker uit de wind was het heerlijk.

’s-Avonds gaan we om en om in het normale restaurant of in het luxere clubrestaurant eten, waarna we een speciale koffie drinken in de Sugar- en chocolatbar alvorens naar de voorstelling in het theater te gaan. De shows tot nu toe zijn van een aanmerkelijk betere kwaliteit dan bij de vorige cruises. Na de show gaan we nog wat drinken in een van de vele bars alvorens naar onze hut te gaan.

Het weer tot nu toe is erg wisselend; Bari koud en wat regen, Corfu een heerlijk zonnetje, op weg naar Messina een behoorlijke storm, in Messina regen en vandaag weer een onbewolkte hemel met volop zon. We verwachten overigens dat we na Marokko de temperaturen zover omhoog gaan dat we van onze korte broek en zwemkleding gebruik gaan maken. We hebben dan overigens nog ruim 3 weken voor de boeg.

Groetjes van

Twee cruisers op weg naar Fort Lauderdale.

veve

1. Ton en lenny:
    2 december 2016
    Hoi maatjes
    Lekker toch zo'n ochtendje op je gemakje om daarna in een dorpje een kopje cappu op een terras te pakken dat zijn ondermeer de geneugten van de vakantie, toch?
    nee dan wij, klussen, klussen, klussen.
    Gr wij
  2. Wilma:
    3 december 2016
    Hallootjes,
    Ja luxe-problemen noemen ze dat, wanneer je Rome al regelmatig gezien hebt, blijft afzien. Maar misschien is er wel een ruïne ingestort en dan ziet het er toch anders uit. Lekker genieten en proost warre!