Ontschepen in Fort Lauderdale en shoppen bij Sawgrassmill mall

28 december 2016 - Fort Lauderdale, Florida, Verenigde Staten

Costa Deliziosa , 28 december 2016

Goede avond volgers van ons reisverslag,

Omdat er vandaag ruim 2800 mensen van boord moesten, hadden we gekozen voor een vroege ontscheping. We zijn om 05.30 uur opgestaan om samen met Wil en Wim 06.00 uur een vroeg ontbijt te nuttigen.

Om 07.00 uur zijn we dan daadwerkelijk van boord gegaan in de verwachting ca. 2 uur in de rij te moeten staan voor de emigratiedienst. Tot onze verbazing waren we hier al binnen 15 minuten doorheen, waarna we afscheid hebben genomen van Wil en Wim.

Met een taxi zijn we naar ons hotel gegaan voor 1 overnachting. Hier waren we uiteraard veel te vroeg, maar men zorgde dat we toch binnen een uur op de kamer konden. Dat uur hebben we besteed aan het bijwerken van onze mail en dit reisverslag.

We zijn voor 1 dollar per persoon met de bus naar de grootste outletmall van de USA gegaan; Een ritje van ruim 1 ½ uur. De rest van de dag in dit walhalla voor shoppers doorgebracht.

Aangezien we voor donker terug wilden zijn bij het hotel zijn we om 16.30 uur weer met de bus terug gegaan richting hotel. We hadden onthouden dat we bij de 17e straat moesten stappen, dus dit mocht geen problemen opleveren. Zijn we bij de 17e sw straat uitgestapt in plaats van de 17e se straat, waardoor we een dik uur hebben gelopen naar ons hotel. (stommeriken dat we zijn)

Aangezien het hotel geen bar heeft zijn we nog even naar een bar annex restaurant in de buurt gegaan. Bleek dit een erg sjieke pianobar te zijn, waar wij in onze vakantiekleding erg opvielen. De prijzen waren navenant. Gelukkig voor ons waren we net op tijd binnen voor de Happy Houre, anders hadden we een hypotheek moeten nemen voor 2 pilsjes en 2 glazen wijn.

Groetjes van

Twee vakantiegangers in Fort Lauderdale.

1. Willy berkelmans:
    29 december 2016
    Ojee ojee. Gullie maakt ook van alles mee. Haha. Koffers nog dicht kunnen krijgen?mooi toch een onverwachte wandeling
  2. Ton en lenny:
    29 december 2016
    Oke dat hebben jullie weer, maar dan heb je toch je km gemaakt vandaag.
    fijne vlucht toegewenst morgen gr wij
  3. Wilma:
    30 december 2016
    Nou vakantiegangers, het zit er al weer op. Maar niet mopperen over 2 pilkskes of 2 wijntjes warre, de rest was inbegrepen dus dat is wel te doen!! Nou jullie moeten wel heel veel afgevallen zijn met al dat wandelen. Shoppen in Amerika, zal mij benieuwen? New York is wel te doen maar Fort Lauderdale, ik ben heel erg benieuwd met wat voor kleding je dan thuiskomt. Ik vond het oudbollig hihi dus dat kopen jullie ook niet haha. Nou lieverds een hele goeie reis, probeer wat te slapen en bijna welkom thuis!! xx