Grand Cayman

26 december 2016 - Grand Cayman, Kaaimaneilanden

Costa Deliziosa , 26 december 2016

We zijn vandaag aangeland op Grand Cayman. Met een tenderboot zijn we om 11.30 uur van boord gegaan om wat van het stadje te bezichtigen. Omdat we in het voorjaar al een excursie hadden gemaakt, besloten we om op eigen gelegenheid wat te ondernemen. Het was overigens bijna uitgesloten om buiten het schip wat te boeken. Alle excursies waren zowat sold out omdat er buiten ons schip noch drie anderen lagen aangemeerd. Zo’n 8.000 toeristen die dan aan wal komen.

We hebben wat door de hoofdstraat geslenterd en enkele zijstraten doorgewandeld. De winkels bestaan voornamelijk uit (zeer)dure porselein- en sieradenwinkels of de bekende toeristische winkeltjes met spulletjes made in China.

We hebben bij een klein winkelcentrum onze mail bijgewerkt en zijn weer terug gewandeld naar de terminal.

Na het diner zijn we zoals gewoonlijk koffie gaan drinken met Wil en Wim, waarna we naar het buitendek zijn gegaan waar een demonstratie van IJs sculpturen maken werd gegeven en een extra luxe buffet stond opgesteld met kerst en dierenfiguren. Aansluitend was er een discofeest in de open lucht. Om ca. 01.00 uur zijn we uitgeput naar onze hut gegaan.

Twee vakantiegangers opnieuw op weg naar Fort Lauderdale.