Op weg naar Maynmar

28 oktober 2012 - Yangon, Myanmar

Yangon, 28 oktober 2012

Goede nacht lezers van dit reisverslag,

We zijn zaterdag om 17.30 opgehaald door Wil, die ons in ruim 1 uur naar Zaventem heeft gebracht.
Hier hebben we even geduld moeten hebben alvorens we in konden checken voor de vlucht richting Abu Dhabi . Toen we bij de gate wilden gaan zitten, en ik even keek of er nog wat te filmen was, kregen we de eerste verrassing van deze reis voorgeschoteld. Twee stoelen voor ons zat Isabelle, een van de twee Belgische dames waar we tijdens onze vakantie in Marokko veel mee opgetrokken waren. Ook zij heeft de rondreis bij Koning Aap geboekt, zodat we ook deze keer veel met elkaar op zullen trekken. We hebben hier ook al kennis kunnen maken met een groot deel van de groep.

De vlucht vertrok keurig op tijd, en we waren dus ook ruim op tijd in Abu Dhali. Ik zou zeggen gelukkig maar, want bij het naar de gate voor de volgende vlucht gaan letten we niet goed op zodat we enigszins verkeerd uit kwamen.

We zijn nl. samen met een ander echtpaar door de immigratiedienst en de paspoortcontrole gegaan, (Wachttijd ca. 1 uur) alvorens we er achter kwamen dat er iets niet goed zat. Een van de bewakers op het vliegveld is erg behulpzaam geweest en heeft ons met de nodige moeite weer het land uit gewerkt, waarbij allerlei procedures versneld afgehandeld moesten worden. We waren gelukkig wel weer op tijd voor de vlucht naar Bangkok die ook voorspoedig is verlopen. Al veel met de reisgenoten kunnen kletsen. Ons vlaams zal de komende weken met sprongen vooruit gaan.

De vlucht naar Yangon had een kwartier vertraging, maar op de totale reisduur van ruim 17 uur mag dat de pret niet drukken. We vlogen voor de eerste keer van ons leven met een propeller-vliegtuig. Niet dat we daar veel van gemerkt hebben.
De immigratiedienst werkte hier een stuk vlotter dan in Abu Dhabi, zodat we na iets meer dan een kwartier geld konden gaan wisselen en de koffers halen, om naar het hotel gebracht te worden.

Voor nu wel te rusten van twee erg vermoeide reizigers in Yangon