Shwedagonpagode

29 oktober 2012 - Yangon, Myanmar

Yangon, 29 oktober 2012

Goede avond lezers,

We zijn vanochtend om 07.00 uur opgestaan. Hebben een verkwikkende douche genomen en zijn daarna met de hele groep in het hotel gaan ontbijten.

Om 09.30 zijn we met Isabelle en nog 5 andere reisgenoten op ons gemak richting het bekendste koloniale hotel van Myanmar gewandeld. Door de temperaturen hier leer je al heel snel om je tempo naar benden bij te stellen. Op het heetst van de dag was het bijna 40 graden.

Bij het strandhotel even rondgekeken en geschrokken van de prijzen voor een kop koffie. Met z’n allen besloten om de koffie toch maar ergens anders te nuttigen.

We hebben deze ochtend onze eerste pagode bezichtigd. Er zullen er volgens de reisbeschrijving nog vele volgen.

Na de lunch zijn we naar de kleine pagode van Yangon gewandeld, waar we in een rustig tempo doorheen gewandeld zijn. Erg mooi en voor een groot deel overdekt, zodat we geen last van de regen hadden.

We hebben hier de taxi genomen naar DE PAGODE van Yangon, nl. de Shwedagonpagode. Deze pagode is met afstand de mooiste pagode die wij, en onze medereizigers ooit gezien hebben.
Tevens hadden we het geluk dat het een Boeddhistische feestdag is, zodat de Birmaanse bezoekers extra mooi gekleed waren, en er als klap op de vuurpijl op het moment dat de zon onder was gegaan een processie met lichtjes was. Deze hebben we uiteraard met z’n allen nog rustig bewonderd, alvorens weer met een taxi naar het hotel terug te gaan om ons wat op te frissen voor het diner.

We zijn in een klein restaurantje weer met achten gaan eten, echt sfeervol kon je het niet noemen, de gemiddelde schuur bij ons is netter afgewerkt, maar het eten was goed en ze hadden er van dat kostelijke goudbruine vocht. Ons Joan is overgeschakeld op de Malt Whisky, die hier per flesje van ca 35 cl. Omgerekend 0,75 euro kost. We waren door het totale diner euro 5,50 armer geworden.

We gaan nu toch nog altijd erg vermoeid slapen, want morgen is het weer erg vroeg dag.

Groeten van

Twee reizigers uit Yangon.