(G)een verloren dag

4 november 2012 - Pindaya, Myanmar

Pindaya, 4 november 2012

Goede avond lezers,
Vandaag zouden we beginnen aan de tweedaagse wandeltocht naar het klooster van Yatsakyi. Maar de goden waren ons niet goed gezind. Het heeft de afgelopen nacht behoorlijk doorgeregend en ook tijdens de 2 uur durende busrit was het niet altijd droog. Hierdoor zou de wandeling, zeg maar beklimming naar het klooster wel heel erg zwaar, en zelfs gevaarlijk kunnen worden. Met uitzondering van drie vastberaden Vlamingen besloot iedereen om maar beneden in het hotel te blijven.

Onderweg naar Pindaya zijn we over landweggetjes gereden, waarbij we enkele mooie fotostops hebben kunnen maken van het plattelandsleven in Birma. Bij een van de fotostops waren ons Joan en ik als eerste uit de bus. De algemene reactie van de andere passagiers was unaniem: DOORRIJDEN, DAN ZIJN WE EINDELIJK VAN DIE HOLLANDERS VERLOST. ZE WORDEN WEL OPGEPIKT DOOR DE HOLLANDSE BUS. Leuk zo’n gezelschap.

In Pindaya hebben we bijna met de hele groep een wandeling gemaakt langs een meertje, waarbij we uiteraard weer enkele pagodes zijn tegen gekomen en bezocht. Ook hebben we de plaatselijke wasserij langs het meer gezien. Dit zijn vrouwen die hun was in het meer doen op stenen en wat zeep.

Ondanks de teleurstelling dat we de tweedaagse wandeling onverantwoord vonden, hebben we toch een erg leuke dag gehad.

Groeten van

Twee reizigers in Pindaya