Golden Cave Pagode

5 november 2012 - Pindaya, Myanmar

Pindaya, 5 november 2012

Goede avond lezers,
Doordat we niet aan de tweedaagse wandeling zijn begonnen hebben we vandaag een rustige dag. We hebben geen wekker gezet, maar waren toch al vroeg uit de veren. We hebben om 08.00 uur ontbeten en zijn daarna samen met Isabelle, Laurence en Eddy naar een, wat denk je?????? Juist pagode gewandeld. Hier hebben we een tijdje rondgewandeld met uiteraard weer enkele schitterende beelden. Na de wandeling langs de verschillende Boeddha’s hebben we in een klein café wat gedronken, waarbij ons opviel dat een vrouwtje met haar vingers, dus zonder naald aan het kantklossen was. Dit hebben we uiteraard op film vastgelegd, en ons Joan heeft haar eerste souvenir gescoord.

We waren om ca. 11.30 uur terug bij het hotel om de drie Vlamingen binnen te halen die de wandeling van twee dagen wel hadden aangedurfd. Het is blijkbaar toch wel een erg mooie wandeling. Wij hebben van het mooie weer genoten, en ons Joan heeft van de gelegenheid gebruik gemaakt om wat bij te bruinen.

Om 14.00 uur zijn we met de bus naar de Gouden-grot-pagode gegaan. In deze druipsteengrot staan naar schatting ruim 8.000 Boeddhabeelden. We hebben er zeker 1.000 gezien. We hadden hier jammer genoeg slechts 1 uur. We hadden er veel langer willen rondkijken. (Marjo en Peter geef dit door aan jullie reisbegeleider en als je bij het Golden Cave Hotel logeert kun je beter in het dorpje bij de Chinees gaan eten, Vele male lekkerder)

Na de bezichtiging van de grot zijn we nog naar een bedrijfje geweest waar ze op traditionele manier papieren parasols maken.

We gaan vanavond weer met de hele groep bij de chinees in het dorp eten.

Groeten van

Twee reizigers in Pindaya.