Savona

2 december 2016 - Savona, Italië

Costa Deliziosa , 2 december 2016

Goede avond volgers van ons reisverslag,

Ook vandaag hadden we ruim de tijd, zodat we ook nu weer rustig aan de dag begonnen zijn. Nadat we ons opgetut hadden zijn we heerlijk gaan ontbijten om daarna van boord te gaan om Savona onveilig te maken.

Het cruiseschip ligt midden in het centrum, waardoor we geen tijd verloren met het uitzoeken welke kant we op moesten.

We zijn op ons gemak door het voetgangersgebied gewandeld, hebben enkele kerken bewonderd alvorens de Sixtijnse kapel van Savona te bezoeken. En vrijwilligster heeft ons in het Engels uitleg gegeven over deze kapel, die door de zelfde paus is gebouwd als de meer bekende kapel in Rome.

We zijn ook nog naar het jachthaventje gewandeld met een kleine boulevard. Hierna een terrasje opgezocht om onze mail op te halen en dit dagboek op internet te zetten.

Ook vandaag hadden we voor de tijd van het jaar mooi weer, met zo nu en dan wat zon en temperaturen tot ca. 16 graden.

Hier in Savona gaan traditioneel veel reizigers van- en aan boord zodat voor de nieuwkomers weer een veiligheiddril werd georganiseerd, wat voor ont tot gevolg had dat we gedurende een half uur niets te drinken konden krijgen omdat alle bars dan gesloten zijn. (We gaan protesteren)

Groetjes van

Twee cruisers op weg naar Fort Lauderdale.

1. Wilma:
    3 december 2016
    Hihi dat is erg om een uur niets te kunnen drinken,haha. Temperaturen zijn aangenaam maar niet erg warm of denk ik dat maar. Zal veranderen wanneer je de grote oversteek gaat maken, wanneer is dat eigenlijk. Ik wou zeggen doe rustig aan maar dat doen jullie al dus zit dat wel goed. Have fun!!
  2. Ton en lenny:
    3 december 2016
    Hoe zijn jullie dat doorgekomen een uur lang geen drinken, ik zou geld terug vragen (ha ha ha) fijn dat jullie zo'n goed weer hebben, dat is mooi meegenomen.Gr wij
  3. Marian:
    4 december 2016
    Leuk om jullie reisverslag weer te volgen. Ik proost weer op jullie verdere reisverslag!! groetjes, je lieve maatje xx