Amber cove

19 december 2016

Costa Deliziosa , 19 december 2016

Goede avond volgers van ons reisverslag,

Ook vandaag zijn we weer aan land gegaan. Het schip heeft aangelegd in Amber Cove, van waaruit we samen met Jos, Els en Riny met een taxi een excursie hebben gemaakt naar Puerto Plata.

We hebben hier het Ambermuseum bezocht met Duitstalige uitleg. E.e.a. eindigt uiteraard in een winkel waar ze sieraden verkopen van amber.  Jos en Els hebben na zware onderhandelingen twee hangertjes gekocht voor hun kleinkinderen.

Na het ambermuseum zijn we naar het centrale plein gereden met de plaatselijke basiliek. Een mooi en kleurrijk plein met diverse veelkleurige victoriaanse gebouwen er om heen.

De derde stop was bij het San Felipe Fortress wat op een erg mooie locatie gelegen is. Hier een tijdje rondgewandeld langs een boulevard met uitzicht op de zee.

Na deze stop heeft de chauffeur met ons een toer gemaakt door de rijke wijken van de stad. Huizen als kastelen met muren van minimaal 3 meter hoog en voor alle ramen dikke tralies. Zeg maar luxe privé-gevangenissen.

Door een van de arme wijken bracht de chauffeur ons terug naar het schip, waarbij wij hem verzochten onderweg 5 bananen te kopen. Blijkbaar was tellen niet zijn sterkste kant, want hij kwam terug met een hele tros bananen en nog enkele sinaasappelen. Enkele bananen moesten aan boord gesmokkeld worden. Hiervoor werden door ons de meest vreemde plaatsen voorgesteld en uitgeprobeerd, zoals in de BH etc. Veel gelachen in de taxi.

We zijn s’-avonds zoals gebruikelijk na het diner koffie gaan drinken en hebben de avond afgesloten bij de grote bar c.q. dancing.

Groetjes van

Twee vakantiergangers op weg naar Fort Lauderdale.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Willy berkelmans:
    21 december 2016
    Zal wel hilarisch geweest zijn die bananensmokkel haha