Op weg naar Kumamoto

6 november 2010 - Kumamoto, Japan

Goede avond reisgenoten,

Vandaag hebben we een flinke reisdag gehad waarop we in totaal 143 kilometer hebben afgelegd. We zijn om 08.15 vertrokken uit Nagasaki en waren om 19.00 uur in Kumamoto. Zoals jullie zullen begrijpen hebben we onderweg enkele uitgebreide stops gehad.

De eerste stop was bij Unzen, waar heet water met zwavel uit de grond kwam. Op het moment dat we de bus uit kwamen roken we de lucht van rottende eieren al. Het was overigens een geweldig mooi gezicht. Ook hebben we hier de eerste herfstkleuren aan de bomen kunnen zien. We hebben hier een wandeling door het natuurparkje gemaakt van ca 1 uur. Hierna doorgereden naar de pond die ons naar het eiland waar Kumamoto op ligt bracht.
Op ca 1 km van de haven van Oniike hebben we de lunch gehad, waarna ons Joan met enkele andere medereizigers een boottocht heeft gemaakt om dolfijnen te spotten. Ik heb samen met Francis een wandelingetje door de omgeving gemaakt. Ze hebben, als ik naar de foto’s en de film kijk erg veel dolfijnen gezien.
Daarna zijn we nog doorgereden naar een natuurreservaat waar we geweldige uitzichten hadden over een baai met verschillende eilanden, wat erg mooie plaatjes op heeft geleverd.
We zijn zoals gewoonlijk weer met z’n zevenen gaan eten, wat overigens nog niet mee viel, in verband met het grote aantal. Uiteindelijk terecht gekomen bij een restaurant wat van dezelfde keten was als het eerste restaurant waar we in Nagasaki gegeten hadden. Hier uitstekend gegeten.
Allerlei Japanse gerechten met vis, vlees en kip: Werkelijk uitstekend.

Ook het weer was vandaag weer uitstekend met vrijwel onbewolkte hemel en temperaturen van ca 20 gr.

Iedereen bedankt voor de leuke reacties
Groeten van de twee uit Kumamoto