Tongariro National Park

6 maart 2019 - National Park, Nieuw-Zeeland

National Park Village, 6 maart 2019

Goede avond volgers van ons reisdagboek,

We zijn vandaag met de auto naar Whakapapa gereden waar 2 wandelingen hebben gemaakt. De langste was ca. 2 uur en ging door een schitterend gebied naar de Taranaki Falls. We hadden bij deze wandeltocht zicht op 3 vulkanen, namelijk Mt Tongariro, Mt Ngauruhoe en de grootste Mt Ruapehu. Volgens de locals was deze track makkelijk en zeer afwisselend. Afwisselend was hij wel en ook niet moeilijk, maar er waren toch wel zeer veel trappen te beklimmen en af te dalen.

We hebben bij het Chateau (zie foto) geluncht, waarna we via een mooie weg nog wat dichter bij Mt. Ruapehu zijn gekomen. Een landschap wat je op de maan zou verwachten, erg indrukwekkend.

Op de terugweg hebben we nog een korte wandeling gemaakt naar Tawhai Falls wat ook weer mooie natuur opleverde.

Ook vandaag waren de weergoden ons goed gezind. Het was weliswaar meer bewolkt maar de temperaturen waren goed en de zon kwam er zo nu en dan goed door.

We hebben vandaag 50 km gereden.

Groetjes van

Vier globetrotters in National Park Village

1. Mia:
    Heel mooi!
  2. Ton en lenny:
    6 maart 2019
    Ziet er erg mooi uit gr aan jullie allemaal.
  3. Marjo Somers:
    6 maart 2019
    Lijkt me een heel mooie omgeving, geniet er maar van! Wel tof dat het niet de hele dag zonnig is als je een eind moet lopen en klimmen!
  4. Marjan van Lieshout:
    9 maart 2019
    We hebben bij het Chateau (zie foto) geluncht, waar is de foto dan ?????