Wanaka, Haastpas

17 maart 2019 - Wanaka, Nieuw-Zeeland

Wanaka, 17 maart 2019

Goede avond volgers van ons reisdagboek,

We hebben vandaag vanuit Wanaka een dagtrip gemaakt over de Haastpas, waarbij we diverse mooie uitzichtpunten hadden en enkele korte wandelingen.

De eerste wandeling duurde ongeveer 1 uur en ging door een erg mooi bos naar een the Blue Pool. (Een klein meertje in een rivier).

We hebben ook nog enkele korte wandelingen gemaakt naar o.a. de Thunder Creek Falls en de Roaring Billy Falls en enkele minder spectaculaire Falls.

De hele route liep door een afwisselend landschap met uitzichtpunten over Lake Wanaka, Lake Hawea en door bossen en over bergen.

We hebben uiteraard veel fotostops gemaakt en hebben onderweg bij een stop een broodje uit de hand gegeten. Ook hebben we vandaag kennis gemaakt met de plaag van Nieuw Zeeland, De zandvliegjes. Zwermen vliegjes die lelijk kunnen steken.

Het weer hielp ook vandaag weer mee aan een mooie vakantiedag. S’-Morgens wolkenflarden in de dalen en tegen de bergruggen, en later op de middag weer heerlijk zonnig weer.

We hebben vandaag 226 km gereden.