Guadeloupe

14 december 2017 - Point-à-Pitre, Guadeloupe

Deliziosa, donderdag 14 december 2017

Na de 6 zeedagen zijn we aangeland op het Franse eiland Guadeloupe. De Deliziosa heeft aangemeerd in het centrum van Pointe a Pitre, de hoofdstad van dit eiland.

Omdat we in maart 8 dagen in de buurt van deze plaats in een ressort zitten hebben we vandaag alleen wat door het centrum gewandeld. De gebouwen zijn kleurrijk, maar er is wel erg veel achterstallig onderhoud, zeg maar gerust dat e.e.a. er vervallen uitziet.

We hebben een overdekte markt bezocht en zijn langs de visafslag gewandeld. Verder hebben we uiteraard de nodige toeristische winkeltjes afgestruind.

Aangezien er vanavond op het schip een Caraïbische avond is georganiseerd hebben we voor mij een typische Caraïbisch overhemd gekocht.

Bij de Caraïbische avond bleek ik niet de enige te zijn met zo’n kleurrijk overhemd. Zowat 90 % van de heren was gekleed in deze laatste Caraïbische mode.

De avond bestond uit een super de luxe buffet met allemaal exclusieve gerechten, waarna er een dansfeest was georganiseerd bij het zwembad op dek 9.

Groeten van

2 Cruisers op de Deliziosa