Seki-Butsu

8 november 2010 - Matsuyama, Japan

Goede avond reisgenoten,
Ook vandaag weer een reisdag van nog geen 150 kilometer. We hadden de eerste stop al direct in de buurt van het hotel. Er bleek namelijk die dag een viermaster in de haven te liggen van Beppu. Hier een fotostop gemaakt, waarna we richting Kannawa zijn gereden. Hier zijn verschillende heetwaterbronnen die door de verschillende mineralen ook diverse kleuren hebben. Ook was hier een vijver met verschillende soorten waterplanten. We hebben hier ca 1 ½ uur kunnen wandelen. Erg indrukwekkend allemaal.

We zijn doorgereden naar Usuki, waar we de seki utsu bezocht hebben. Dit zijn een collectie van meer dan 60 stenen Boeddhabeelden die uitgekapt zijn in de flanken van een afgelegen vallei. Hier hebben we ook een mooie wandeling door de natuur kunnen maken en de lunch genuttigd

Na de lunch zijn we vertrokken richting de ferry die ons naar het eiland Shikoku heeft gebracht in ca 1 uur. Op dit eiland hebben we nog enkele fotostops gemaakt en bij een atoomreactor een animatiefilmpje bekeken (in 3D) over de werking van een atoomreactor. Het was duidelijke een promotiefilmpje over atoomenergie.

Ook vandaag hebben we weer geen jassen en truien nodig gehad. Veel zon en temperaturen tot ca 20 gr.

We slapen in een hotel direct aan het station. We hebben het dit keer niet getroffen met de kamer. Hij is ca 5 meter lang en 1,8 meter breed. Dit betekend dat er twee eenpersoons bedden in staan de achter elkaar geplaatst zijn. Maar we mogen tot nu toe niet klagen over de hotels. Ze zijn redelijk luxe en zeer netjes.

Groetjes van de twee (zeven) uit

Matsuyama