De eerste trekking

3 november 2012 - Kalaw, Myanmar

Kalaw, 3 november 2012

Goede avond reisgenoten,

We hadden voor vandaag een wandelingetje naar enkele dorpen van minderheden op het programma staan. Nu, het is een echte tracking geworden die om 07.45 uur begon. (Weer op een onmenselijke tijd uit bed) en na een overigens schitterende wandeling met diverse behoorlijke beklimmingen eindigde om 17.00 uur. Als je de conditie hebt beslist een aanrader. We hebben genoten van geweldige uitzichten, de meest vreemde voertuigen zien passeren en ook nog een kennis kunnen maken met de vriendelijkste bevolking die we ooit mee hebben gemaakt.

Over de groep Vlamingen waar we mee reizen tot nu toe niets dan lof. Er heerst een geweldige sfeer in de groep, en iedereen doet z'n best om ons Vlaams te leren. Waar nodig wordt e.e.a. voor ons vertaald. Bijkomend voordeel is dat ik bij deze reis zeker niet de enige ben die aan het gerstenat gaat na een vermoeiende dag.

Overigens bestaat de stand van de inkopen tot nu toe uitsluitend uit de aankoop van twee t-shirtjes. En dit nog alleen uit bittere noodzaak.

Het weer is ook hier een beetje van slag, wasardoor we hier tot nu toe temperaturen hebben van, overdag, ca. 40 graden. Wel hebben we aL twee keer om 16.00 uur regen gehad. In Rangoon een geweldige plensbui, en hier nu een verfrissend buitje.

Groetjes van,

Twee reizigers uit Kalaw