De eerste reisdag

2 november 2012 - Kalaw, Myanmar

Kalaw, 2 november 2012

Hallo lezers,

Vandaag hebben we de eerste echte reisdag. Om 05.15 liep de wekker af. (geen normale tijd voor vakantiegangers) Om 06.00 uur ontbijten en daarna om ca. 06.45 in de bus voor een lange rit over de snelwegen van Mianmar. Nu moet je het begrip snelwegen wat relativeren, vergelijk ze maar met landbouwweggetjes bij ons, waarbij twee auto's moeite hebben om elkaar te passeren. Langs de weg gebeurt van alles, zeg maar dat het leven zich langs deze levensader afspeelt. We hebben dus verschillende mooie fotostops gemaakt, en ook nog de tijd gevonden om door een dorpje te wandelen.

We waren om 15.45 uur in ons hotel en zijn daarna met 6 Belgen nog naar een pagode gewandeld waar een Boeddha staat die gemaakt is van bamboe en daarna met bladgoud is bedekt. Leuk, maar de wandeling van 45 minuten niet echt waard.

Wat ons opvalt is dat de mensen hier bijzonder vriendelijk zijn, en zelfs graag gefotografeerd willen worden.

Eeen vraagje voor Marjo en Peter: Wij weten de achternaam niet meer van Susanne van onze rondreis in Marokko.

Groetjes van Twee reizigers uit Kalaw