Royal Hotel in Toungoo

1 november 2012 - Toungoo, Myanmar

Toungoo, 1 november 2012

Goede avond lezers,
We hebben vandaag een echte vakantiedag achter de rug. Om 08.00 uur ontbijt, waarna we in de bus zijn gestapt voor een korte rit naar het klooster van Bago. Hier hebben we een tijd rond gewandeld, weer op blote voeten, waarbij we gezelschap kregen van de groep Koning Aap Nederland. We hebben hier de ceremonie bijgewoond voor de laatste maaltijd van de dag, de lunch, en een Boeddhistische schooltje bezocht. Leuk om te zien hoe een en ander in z’n werk gaat.

Om ca. 11.30 zijn we doorgereden naar onze volgende bestemming met alleen een lunchpauze bij een wegrestaurant.

In Toungoo kwamen we om 15.00 uur aan in het Royal Kaytumadi Hotel, een hotel wat volgens ons normaal niet op de lijst van Koning Aap voorkomt. We klagen niet over de extra luxe die ons ten deel valt.

We hebben de rest van de middag besteed om samen met Isabelle, Laurence, Johan en Lizette door het stadje te wandelen, waarbij we door de plaatselijke bevolking uiterst vriendelijk benaderd werden. Als je vraagt om een foto te maken gaat men pontificaal poseren, de kinderen moet met men bijna uit beleefdheid fotograferen, en als je etende mensen wilt fotograferen of filmen biedt men je spontaan een satéstokje of een kommetje rijst aan; wat we uiteraard vriendelijk weigeren.

We hebben vanavond met de hele groep in het hotel gegeten. Voor Birmaanse begrippen erg duur, zodat we per koppel ongeveer euro 15,-- af moesten rekenen.

Morgen wordt een lange, lange reisdag, waarbij we om 06.00 uur aan het ontbijt verwacht worden.

Groeten van

Twee reizigers in Toungoo

PS. De internetverbinding is zo traag dat we geen foto's kunnen uploaden. Volgende keer beter.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl