Bridgetown

10 april 2018 - Bridgetown, Barbados

Costa Pacifica, dinsdag 10 april 2018

We zijn vandaag na het ontbijt via een mooie laan naar het centrum van Bridgetown op het eiland Barbados gewandeld.. De stad is, zeker in vergelijking met Kingstown en Saint Lucia een grote stad met mooie gebouwen en zelfs enkele warenhuizen. Ook is er in het centrum een mooie jachthaven en  langs de zee een boulevard. Je kan aan alles zien dat hier de levensstandaard aanmerkelijk hoger ligt dan op de vorige twee eilanden.

Toen we terug wilden naar het schip bleek dat de douane autoriteiten een grondige (drugs) controle aan het uitvoeren waren. Iedereen die aan boord wilde werd grondig gefouilleerd en ook alle hutten werden met drugshonden bezocht. De wachttijd bij het aan boord gaan liep hierdoor aanmerkelijk op.

Om 18.00 uur plaatselijke tijd heeft ons schip de haven verlaten om definitief afscheid te nemen van de “Nieuwe wereld” en koers te zetten naar Santa Cruz op het eiland Tenerife; Een tocht van 6 zeedagen.

Groetjes van

2 Vakantiegangers op de Costa Pacifica.

1. Ton en lenny:
    12 april 2018
    Zo hebben jullie dat ook weer mee gemaakt en nu op weg naar bekend grondgebied veel plezier op zee gr wij